Wczoraj w godzinach popołudniowych w Galerii Jurajskiej odbyło się otwarcie nowego sklepu Rakowa – FanStore Jurajska, który powstał przy współpracy z Adidasem. Oprócz samego oficjalnego otwarcia miało miejsce spotkanie z dwoma zawodnikami, Zoranem Arseniciem i Adrianem Gryszkiewiczem. Dla kibiców były dostępne dodatkowe, różne atrakcje, takie jak konkursy. Podczas eventu zaprezentowano także trzeci komplet strojów na obecny sezon. Wydarzenie cieszyło się sporym zainteresowaniem, na miejscu pojawiła się spora grupa sympatyków czerwono-niebieskich. W jego trakcie udało nam się dotrzeć do wiceprezesa Rakowa, Dawida Krzętowskiego, któremu zadaliśmy kilka pytań dotyczących ogólnych działań i funkcjonowania zarządu w ostatnim czasie.
Wczorajsze otwarcie nowego sklepu oraz aktywności z kibicami, również z tymi najmłodszymi, posiadają kluczowe znaczenie dla większej ekspozycji marki Rakowa oraz pokazują, że komunikacja w Rakowie znajduje się na bardzo dobrym poziomie. Nowy FanStore tworzy wizerunek Rakowa oraz jest czymś, czym Medaliki będą mogły się wyróżnić na polskim rynku piłkarskim. Nawiązanie współpracy z pewnością dużo dodało oraz pomogło w zrealizowaniu takiego projektu.
Uważam że komunikacji w Rakowie nie trzeba specjalnie otwierać na nowo, bo ona działała na bardzo dobrym poziomie. Natomiast na pewno jest to nowe otwarcie dla kibiców. Nareszcie mamy sklep, który jest godnym takiego klubu jakim jest Raków. Z tego małego pomieszczenia przenieśliśmy się piętro wyżej i mamy w końcu sklep, którego nie musimy się wstydzić, ba, z którego możemy być dumni.
Dawid Krzętowski, wiceprezes zarządu Rakowa
Event, który się dzisiaj odbył jest jednym z przykładów działań podejmowanych przez dział marketingu Medalików. Kibice są ważnym elementem i są znaczącym aspektem w funkcjonowaniu klubu. W najbliższym czasie można spodziewać się kolejnych akcji dedykowanych im.
Cały czas nasz marketing działa. Uczestniczymy w akcjach prospołecznych, czy to mikołajki, czy wspólne ubieranie choinki, o czym więcej będzie w najbliższym czasie na naszych social mediach. Jeżeli chodzi o przyszłe projekty, to nie możemy zdradzać za dużo, bo jak coś wypłynie za szybko to niespodzianka nie jest tak udana, więc trzeba czekać i śledzić nasze sociale, do czego serdecznie zachęcam.
Dawid Krzętowski, wiceprezes zarządu Rakowa
Parę miesięcy temu po rozstaniu z Wisłą Kraków pracę dyrektora do spraw marketingu rozpoczął Michał Hardek. Władze klubu przywiązywały dużą wagę do odpowiedniego obsadzenia tego stanowiska w klubie. Do tego czasu za te aspekty dbał głównie specjalista Krystian Juźwiak, który wciąż stoi za wieloma koncepcjami, zachwycającymi sympatyków klubu w internecie.
Odkąd Hardek objął tę funkcję także dzieje się bardzo dużo – udało się między innymi utworzyć klubowy kanał na WhatsApp jako pierwszy klub w Polsce. Do tego rozwinęło się kilka znaczących projektów i podpisano nowe umowy, chociażby z Politechniką Częstochowską. Szeroki asortyment w sklepach kibica, sprzedaż ekologicznych kubków podczas dni meczowych, a do tego Raków coraz lepiej prezentuje się w mediach społecznościowych, co również jest warte podkreślenia.
Michał do nas dołączył w okresie wakacyjnym i został szefem marketingu. I nasza współpraca jest jak najbardziej w porządku. Zawdzięczamy mu między innymi otwarcie nowego sklepu, czy działania promocyjne, które ostatnio się pojawiają… To jest też praca całego zespołu, ale pod przewodnictwem Michała, więc na razie wejście do klubu ma całkiem udane.
Dawid Krzętowski, wiceprezes zarządu Rakowa
Rozpoznawalność klubu w Europie to ważny aspekt, nad którym należy się pochylić. Polityka Rakowa polega na zdobywaniu kibiców poza miastem, a z pewnością istnieje również perspektywa stworzenia z Rakowa klubu na skale europejską nie tylko piłkarsko, ale także jako firmę. Występy w Europie również mają duży wpływ na jej ekspozycję. Zatrudnienie Samuela Cardenasa, kolejnej nowej twarzy w klubie, na stanowisko dyrektora sportowego także otworzy Raków na tych rynkach, które do tej pory dla częstochowian były zamknięte.
Ruchy związane z zatrudnieniem nowego dyrektora sportowego, który ma doświadczenie w międzynarodowym futbolu pokazują to, że chcemy być coraz bardziej rozpoznawalni w Europie. Europejskie puchary też temu służą. (…) Strategia klubu niekoniecznie polega na tym, żeby sprowadzać wielkie nazwiska, za wielkie pieniądze. Natomiast rzeczywiście nowy dyrektor ma nam otworzyć rynki, które do tej pory nie były przez nas mocno penetrowane. No i ma dołożyć swoje doświadczenie, które mimo młodego wieku ma już całkiem spore i ta jego dobra praca w Belgii pokazała, że możemy na niego liczyć i możemy mieć wobec niego duże oczekiwania.
Dawid Krzętowski, wiceprezes zarządu Rakowa
Raków ciągle się rozwija i na każdej płaszczyźnie widać model na jakim budowany jest klub. Cieszy to, że wspomniany model jest zaczerpnięty od największych europejskich ekip. Raków nie tylko piłkarsko, na boisku przypomina drużynę na wzór największych ekip z Europy, ale i także poza nim. Zarząd prowadzi mądrą politykę oraz rozwija klub pod każdym względem. Pozostaje tylko śledzić i czuć dumę z Rakowa.