fot. Marek Osuchowski/Biuro Prasowe KS Norwid Częstochowa
Norwid Częstochowa, tuż przed rozpoczęciem przygotowań do zmagań siatkarskiej elity, na piątek 19-ego lipca zaplanował konferencję prasową. Klub w jej trakcie ogłosił metamorfozę designu, zmieniając nazwę, logo, oraz nazwę. Zaprezentowano również trenera, Cesara Douglasa Silvę. W konferencji uczestniczył zarząd klubu wraz z przedstawicielami sponsorów strategicznych, oraz dyrektor klubu wraz z trenerem.
Nowa nazwa klubu
Steam Hemarpol Norwid Częstochowa – tak brzmieć będzie pełna nazwa klubu. W ubiegłym roku ze względu na ograniczenie członów w nazwie klubu, usunięty został Norwid. Po roku powrócono jednak do tej nazwy, a Exact-System zastąpił właśnie Steam. Jestem bardzo szczęśliwy, że kolejny rok nasza firma będzie wspierać utalentowanych siatkarzy. Steam to nowa marka w grupie kapitałowej Exact Systems – wyjaśnił prezes Steam, Dawid Bąk.
Wysoko cele ustawia natomiast drugi ze sponsorów tytularnych – prezes firmy Hemarpol, który wspiera zespół przez blisko dekadę. – Jesteśmy z Norwidem już dziewiąty rok. Mam nadzieję, że ten sezon będzie kolejnym przełomowym sezonem częstochowskiej siatkówki. Celem na poprzedni sezon było utrzymanie się w PlusLidze. Dla mnie jako sponsora był on bardzo istotny. Teraz te cele są wyższe. Szczerze mówiąc, ja myślę o play-off. – przyznał Mariusz Bogacki.
Odświeżone logo i design
W Częstochowie poza nazwą zdecydowano zmienić również logo klubu oraz jego cały design. Ukazały się projekty koszulek klubowych, gadżetów dla kibiców czy nawet oklein na autokar zespołu, który w poniedziałek zaczyna przygotowania do sezonu. Klub pozostał jednak dalej w symbolice piłki siatkowej oraz numeru symbolizującego Liceum. Liceum to mocno związane jest z klubem od samego początku, a aktualnie znajdują się w nim klasy sportowe dla adeptów akademii siatkarskiej Norwida. Mamy elementy które do tej pory występowały w naszym logotypie, czyli piłkę i numer „9” z liceum Norwida w Częstochowie. Udało nam się to zgrabnie połączyć w lecącą piłkę, właśnie w tym kształcie. – oznajmił Łukasz Żygadło.
Brak wsparcia miasta
Na konferencji poruszono również temat finansowania związanego z miastem, a dokładniej jego brak. Klub nie zawarł umowy z miastem, włodarze nie doszli do porozumienia w kwestii promocji miasta poprzez sport. W poprzednim sezonie zdecydowano się na promocję miasta. Prezes spółki KS Norwid – Lesław Walaszczyk wyjaśnił jednak, że klub już w tamtym sezonie nie otrzymał za to żadnych pieniędzy, mimo wypracowanego ekwiwalentu reklamowego. Jest to kolejny przypadek, gdzie to władze miasto utrudniają życie klubom, zamiast próbować im pomagać.